Volkswagen jako jednička v Číně skončil. Nahradila ho čínská BYD

126
BYD
Foto: BYD

Čínská společnost BYD se loni stala v Číně nejprodávanější značkou automobilů. Sesadila z první příčky německou automobilku Volkswagen. S odkazem na data o registraci aut v Číně o tom dnes informovala agentura Bloomberg.

Volkswagen byl v Číně nejprodávanější značkou aut minimálně od roku 2008, od kdy organizace CATR začala tyto údaje sledovat. BYD automobilku Volkswagen už loni předstihla na pozici nejprodávanější značky aut v Číně na čtvrtletní bázi. Nově zveřejněná data ale potvrzují, že čínské automobilce patří první místo i v celoroční bilanci.

Automobilka BYD, která vyrábí i elektroautobusy, ale soustředí se i na elektrická kolejová vozidla, má sídlo v Šen-čenu poblíž Hongkongu. V případě osobních vozů zaznamenala loni 2,4 milionu nových domácích registrací autopojištění. Údaje potvrdily záznamy Čínského ústředí pro automobilové technologie a výzkum [CATR]. Značka BYD tak dosáhla na čínském trhu 11% podíl. To je oproti předchozímu roku nárůst o 3,2 procentního bodu.

Co se dalších významných značek aut na čínském trhu týče, tak japonským automobilkám Toyota a Honda loni klesl jak objem prodeje, tak podíl na trhu. Čínská automobilka Chongqing Changan Automobile sice těžila z vyššího prodeje, podíl na trhu jí ale stagnoval.

Rychlý nástup automobilky BYD

Společnost BYD v loňském čtvrtém čtvrtletí prodala více než 520 000 elektromobilů, a poprvé tak překonala amerického konkurenta Tesla. Ta si v celoročním srovnání ale ještě udržela své prvenství.

Čína zazářila na mnichovském autosalonu, na úkor Německa

Změna pořadí v žebříčku je pro automobilku BYD a další čínské výrobce aut na začátku letošního roku dobrým znamením. Očekává se totiž, že prodeje elektromobilů a vozidel na hybridní pohony se letos v Číně zvýší o 25 procent zhruba na 11 milionů vozů. Po celém světě BYD loni prodala více než tři miliony aut. A je na dobré cestě dostat se do první desítky největších světových automobilek.

Podle agentury Bloomberg rychlý vzestup značky BYD odráží širší náskok čínských automobilových značek ve vývoji cenově dostupných a technicky vyspělých elektromobilů. A dokonce už i západní firmy jako Stellantis a Volkswagen se nyní obracejí na čínské firmy, aby jejich strategie výroby elektromobilů dostala nový impulz.

BYD nejspíš otevře svou továrnu v Maďarsku

Čínská automobilka BYD dlouhodobě uvažuje o vybudování první evropské továrny v Evropě. O získání této investice se aktuálně společně s Německem uchází i Maďarsko. Některé zdroje již uvedly, že továrna bude v Maďarsku.

„Maďarská vláda se považuje za most spojující Čínu a Evropu,“ okomentovala krok Dóra Györffiová, profesorka ekonomie na Korvínově univerzitě v Budapešti.

Maďarsko se objímá s Čínou. Co za to zaplatí?

Zdaleka přitom nejde jen o automobilky BYD. Čínský výrobce autobaterií, CATL, se už rozhodl nákladem 7,3 miliardy eur [cca 180 mld. Kč] vybudovat továrnu ve městě Debrecín na východě Maďarska. A další čínské společnosti, které dodávají díly pro elektroautomobily, jako jsou Nio, Eve Energy, Huayou Cobaltr, BYD a Ning-po Čen-jü, již oznámily svoje plány na výstavbu svých továren.

–ČTK/RED–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here