XTB hlásí rekordní čtvrtletní zisk i 55 tisíc nových klientů

363
XTB
Foto: XTB

Brokerská společnost XTB dle předběžných výsledků v letošním prvním kvartále vygenerovala konsolidovaný čistý zisk 54,4 milionu eur [cca 1,34 mld. Kč]. Jde o nejvyšší čistý zisk za první čtvrtletí v historii společnosti. 

Za rekordním ziskem firmy stojí zejména vysoká volatilita na finančních a komoditních trzích, kterou vyvolaly dopady pandemie covidu, ale i válka na Ukrajině. Další významný faktor byl příliv více než 55 tisíc nových klientů, kteří prostřednictvím obchodování na finančních a komoditních trzích hledali příležitosti pro zhodnocení finančních prostředků.

„Dobré výsledky v prvním čtvrtletí ukazují, jak důležitá a efektivní je strategie systematického budování pevných základů – základny zákazníků, kteří zvyšují svou aktivitu v obdobích vyšší volatility trhu. To se promítá do nárůstu počtu transakcí a tím i našich výnosů. Proto je budování zákaznické základny prioritou naší prodejní a marketingové strategie,” okomentoval výsledky generální ředitel XTB Omar Arnaout.

Příliv nových 55,3 tisíce klientů v prvním čtvrtletí letošního roku podle něj zvýšil celkový počet klientů XTB na téměř 482 tisíc. Ještě na konci loňského roku jich bylo bezmála 317 tisíc. Za těchto podmínek vygenerovala společnost XTB v letošním prvním čtvrtletí o 34,9 milionu eur [cca 861 mil. Kč] vyšší čistý zisk než za stejné období předchozího roku [19,5 mil. eur]. Provozní výnosy XTB v letošním v prvním čtvrtletí dosáhly 94,6 milionu eur [cca 2,3 mld. Kč]. Provozní náklady činily 28,2 milionu eur [cca 696 mil. Kč].

Volatilita trhů přiměla klienty XTB k aktivitě

Omar Arnaout upozornil, že na rekordním zisku se podílela i zvýšená transakční aktivita stávajících a nových klientů společnosti. Což se významně projevilo v nárůstu objemu zobchodovaných kontraktů v lotech.

V prvním čtvrtletí činil průměrný počet aktivních klientů 149,8 tisíce. Loni v prvním čtvrtletí jich bylo 103,4 tisíce, v celém loňském roce pak 112 tisíc. To se promítlo do 39,9% růstu objemu obchodů klientů s CFD instrumenty vyjádřenými v lotech:

  • 2022 1. čtvrtletí: 1,56 milionu zobchodovaných lotů
  • 2021 1. čtvrtletí: 1,12 milionu zobchodovaných lotů

O 14,3 procenta se zvýšila i hodnota čistých vkladů klientů. A to z 208,1 milionu euro [cca 5,1 mld. Kč] v loňském prvním čtvrtletí na 237,8 milionu euro [cca 5,9 mld. Kč] v letošním prvním čtvrtletí.

Klienti XTB přitom letos nejvíce obchodovaly CFD založené na indexech. Jejich podíl na struktuře výnosů firmy z finančních nástrojů dosáhl 57,4 procenta [+39,9 % meziročně]. Zástupci XTB uvedli, že je to důsledek vysoké ziskovosti CFD instrumentů založených na US 100 a US 500, německém DAX [DE30] a ruském indexu RUS 50.

Druhou nejziskovější třídou aktiv byly komoditní CFD instrumenty. Jejich podíl na struktuře výnosů firmy v letošním prvním čtvrtletí činil 30,2 procenta ve srovnání s 53,8 procenta ve stejném období loni. Nejziskovějšími nástroji v tomto segmentu byly CFD na základě cen ropy, zlata a zemního plynu.

Výnosy z CFD na základě forexu pak tvořily 9,4 procenta všech výnosů. Loni ve stejném období to bylo 2,7 procenta.

Kromě retailového segmentu skupina XTB rozvíjí pod značkou X Open Hub i institucionální aktivity. Ty poskytují likviditu a technologie dalším finančním institucím. V prvním čtvrtletí roku 2022 tato činnost vygenerovala XTB provozní výnosy 3,4 milionu eur [cca 84 mil. Kč].

Zájem o investování nabírá na síle, říká Omar Arnaout

Generální ředitel XTB dále uvedl, že trend rostoucího zájmu o investování je konstantní a nabírá na síle. A to bez ohledu na aktuální volatilitu na trzích.

„Počet lidí uvažujících o investování – bez ohledu na periodické výkyvy trhu – systematicky roste,” řekl Arnaout.

Zdůraznil, že XTB pokračuje v intenzivních letošních marketingových aktivitách na podporu investičních řešení, která nabízí. Firma se dle něj silně zaměřuje i na oslovení potenciálních klientů, kteří o prvních investičních krocích teprve uvažují.

Pro zbavování se korun příliš důvodů není, říká broker

K tomu dle jeho slov přispěje mimo jiné spolupráce s novou XTB ambasadorkou Joannou Jędrzejczyk. Ta se objevuje v nových reklamních spotech XTB.

„Naší prioritou je poskytnout našim zákazníkům tu nejlepší službu. Proto neustále zlepšujeme kvalitu našich služeb stávajícím klientům. A průběžně zavádíme další zlepšení, jako je formulář W8-BEN umožňující efektivní snížení daní z amerických dividend. Ten jsme zpřístupnili všem klientům v lednu letošního roku,” upřesnil Omar Arnaout.

Jeho slova potvrzuje výše provozních nákladů v letošním prvním čtvrtletí. Ty meziročně stouply o 9,2 milionu eur [cca 227 mil. Kč] na již zmíněných 28,2 milionu eur.  Na růstu se přitom významnou měrou podílely i náklady na marketing. Ty meziročně stouply o 3,8 milionu eur [cca 94 mil. Kč].

Náklady ale nerostou pouze u marketingu. Firma nabrala také nové posily a zatraktivnila odměňování svých zaměstnanců a bonusy pro ně. V tomto oddíle došlo k meziročnímu růstu nákladů o 3,4 milionu eur [cca 84 mil. Kč].

–DNA–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here