Umělá inteligence se prosazuje už i ve sportu

137
umela_inteligence
Hráč španělského klubu Sevilla Juan Luis Sánchez Velasco [vlevo]. Umělá inteligence právě počítá jeho výkon…

Digitální kartu, která v reálném čase zpracovává údaje o hráči fotbalu a vyhodnocuje je, zavedl nově španělský fotbalový klub Sevilla FC. Umělá inteligence se prosazuje i v dalším z masových sportů, a tím je tenis.

Technologické řešení španělskému klubu poskytla americká firma IBM. Jmenuje se Scout Adviser. Tento systém umělé inteligence [AI] vyhodnocuje kvantitativní údaje o hráčích, jako jsou váha a výška, rychlost, počet gólů nebo odehraných minut. Přičemž informace umělá inteligence čerpá z více než dvou tisíc zdrojů.

Umělá inteligence se postupně uplatňuje i v tenise. Systém AI se jmenuje Catch me up a automaticky vytváří předzápasové a pozápasové údaje o hráčích. Rovněž shrnuje vývoj jednotlivých hracích dnů. Systém využívá pořadatel Wimbledonu All England Lawn Tennis and Croquet Club. Sesbíraná a utříděná data aplikace poskytuje i fanouškům tenisu.

Umělá inteligence: Jak je to v FC Sevilla

Fotbalový klub Sevilla výstupy AI využívá ke skautingu hráčů. Při rozhodování se nově více opírá o data. Z nich umělá inteligence generuje nejvhodnější hráče pro dané úkoly. Výběr nových hráčských posil se v klubu dosud odehrával na základě subjektivních hodnocení lidí a manuální práci s informacemi. V první řadě jde opět o peníze. Systém slouží i jako zpětná kontrola správnosti rozhodnutí o milionových investicích do nových hráčů.

HK ČR: Prvostupňovou agendu ve státní správě svěřme AI

Španělský klub používá moderní technologie dlouhodobě. AI obsluhuje i masivní systém dat o členech klubu, který čítá bezmála 48 000 osob. Letos si aktualizovalo členství, které opravňuje k přístupu na zápasy, 38 tisíc lidí. To vše počítá a sleduje umělá inteligence.

Co se týče využití AI ve Wimbledonu, vývojáři software naprogramovali v souladu s internetovými stránkami slavného tenisového turnaje. Ten aktuálně obsahuje 2,7 milionu údajů. Avšak teprve letos turnaj fanouškům nabídl spolu se sportem i speciální aplikaci a webové stránky s přístupem k informacím zpracovaných AI. Systém se přirozeně integroval do digitálního zápasového centra Slamtracker.

Fanoušci novou technologii vítají

To, že se sportovní kluby a instituce, které sázejí na AI, ubírají správným směrem, dokládají preference fanoušků. I na jejich přípravě se podílí chytré technologie. Aktuální průzkum mezi 18 tisíci fanoušky tenisu potvrdil, že lidé očekávají od zavádění nových AI technologií hlavně pozitivní dopady.

Je čím dál více žádoucí, aby lidé mysleli kriticky, říká expert na AI

36 procent respondentů v průzkumu mezi pozitivní dopady zařadilo získávání informací ze hry a v reálném čase. 31 procent respondentů ocenilo možnost přístupu ke sjednocenému personalizovanému obsahu. A 30 procent lidí uvedlo, že pro ně měl přístup k informacím od AI “svůj význam”.

–DNA–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here