Jihokorejská automobilka Hyundai Motor investuje dalších pět miliard dolarů [cca 104 mld. Kč] do rozšíření svých výrobních a výzkumných aktivit v Indii. S odkazem na sdělení firmy to včera [15.10.] uvedla agentura Reuters.
Z indického automobilového trhu, který je třetí největší na světě za Čínou a Spojenými státy, Hyundai učinil ústřední bod své růstové strategie, uvádí agentura. Automobilka Hyundai působí v Indii téměř tři desetiletí. Doposud v zemi investovala celkem pět miliard dolarů [cca 104 mld. Kč].
Hyundai Motor má výrobní závod také v České republice. Hyundai Motor Manufacturing Czech [HMMC] loni na dani z příjmů právnických osob zaplatil po ČEZu a Škodě Auto třetí nejvyšší daň ve výši čtyři miliardy korun.
V Česku Hyundai sídlí v průmyslové zóně v Nošovicích v Moravskoslezském kraji. Investice do továrny v roce 2006 byla prozatím vůbec největší zahraniční investicí [34,4 mld. Kč] v Česku.
Loni nošovický závod vyrobil 330 890 aut. Letošní plán výroby je zhruba 295 000 vozů. Závod má přibližně 3 100 zaměstnanců. Dalších zhruba 8 700 lidí pracuje pro jeho přímé dodavatele. Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii.
Hyundai Motor v Indii. Vstup Tesly na trh
Aktuálně ohlášené investice v Indii mají automobilce pomoci zvýšit do roku 2030 výrobu v Indii zhruba o třetinu na 1,1 milionu vozidel. Hyundai chce na indický trh uvést řadu nových modelů včetně své luxusní značky Genesis.
„Indie je strategickou prioritou ve vizi Hyundai pro globální růst,“ řekl šéf firmy José Muñoz.
Indie má stále nakročeno být třetí největší světovou ekonomikou
Jedničkou na indickém automobilovém trhu je společnost Maruti Suzuki. To je indická divize japonské automobilky Suzuki Motor. Firmě Hyundai donedávna patřila druhá příčka, v posledních měsících její tržní podíl ale klesl kvůli zvýšené konkurenci ze strany domácích automobilek. A na druhém místě ji vystřídala indická společnost Mahindra & Mahindra, upozornila agentura Reuters.
Indické úřady hlásí růst HDP o 5,4 %. I obvinily Škodu Auto z podvodů
Důraz na indický trh dokládá i zpráva automobilky Tesla. Ta v polovině letošního roku v Bombaji otevřela svůj první showroom. Oficiálně tím vstoupila na třetí největší automobilový trh světa. Její šéf Elon Musk si ale dlouhodobě stěžuje na místní vysoká dovozní cla. Tesla odmítla spekulace o tom, že má zájem vystavět v Indii továrnu na výrobu svých aut.
A vyjádřil se k tomu i americký prezident Donald Trump. Ten řekl, že pokud by Tesla postavila továrnu v Indii, aby obešla indická cla, bylo by to nefér vůči Spojeným státům.
Hyundai a jeho investice v USA
Investice Hyundai v Indii není nikterak ojedinělá. Zkraje letošního roku Hyundai Motor Group oznámila vysokou investici ve Spojených státech, a to ve výši 21 miliard dolarů [cca 438 mld. Kč]. Součástí investice bude nová ocelárna v Louisianě za 5,8 miliardy dolarů [cca 121 mld. Kč]. Investici oznámil šéf automobilky Čong Ui-sun na společné tiskové konferenci s americkým prezidentem Donaldem Trumpem.
Čong rovněž uvedl, že jeho společnost plánuje nákup amerického zkapalněného zemního plynu [LNG] za tři miliardy dolarů [cca 63 mld. Kč].
Co se týče samotné automobilové produkce, Hyundai Motor letos otevřel novou továrnu na výrobu vozů a baterií v Georgii za 7,56 miliardy dolarů [cca 158 mld. Kč]. Výrobní závody provozuje i v Alabamě a jeho sesterská společnost Kia drží závod v Georgii.
……Hyundai zdvojnásobuje svou investici do výroby v Indii….. a zde, v ČR, nošovický závod loni vyrobil 330 890 aut. S ohledem na nové vytýčené směry v hospodářství EU a pod vedením zeleného komunistického hnutí, nechce s výrobou zůstat pozadu ani letos. A tak směle, s neochvějnou důvěrou v udržitelnou budoucnost a s otevřeným hledím, plánuje zde vyrobit zhruba 295 000 vozů.
Ekonomické zákony k tomu jen nesměle dodávají: „Kdo chvíli stojí, v zápětí už stojí opodál!“
Co kdyby si nejprve dala do pořádku výrobu elektroniky ? Například jejich televize spolehlivě dostávají poruchy pro překročení záruční lhůty. A to proto, že je u nich umně příchod závad nakonstruován. Tento institut se jmenuje kurvítka (vlastně to dělají i automobilky – od jistého roku se u aut ložisko v kole nedá vyměnit samostatně, ale jen s celým blokem například). Technicky se v televizoru – právě například u Hyundai, nachází hned několik kurvítek, aby po jedné opravě musela následovat další, a abyste si nakonec koupili nový televizor, čímž vlastně pomáháte ekonomice. Není lepší metody, jak váhajícího uživatele pošťouchnout ke koupi nového spotřebiče. Například jedno ze spolehlivých kurvítek je, že se elektrolytický kondenzátor dá blíže k součástce vyzařující teplo, typicky ke spínacímu vysokonapěťovému tranzistoru. Zvýšeným odparem elektrolytu dochází k posunu pracovní charakteristiky spínacího tranzistoru, až se ten spálí. Patří k dražším součástkám. Měl jsem asi 13 let televizor od Sony a nikdy neměl závadičku. Žel jsem ho nahradil nezaslouženě novým, který mi už ale asi 2 roky funguje také bez závady. Onen od Sony mám, a znovu ho zapojím, pokud by mi nový televizor zařval. Nový je od české firmy GoGen. A je trochu levnější, asi proto, že se do ceny nepromítá clo. Doporučuji. Ještě si dovolím upozornit na kurvítko nejkurvítkovatější. Například si můžete běžně koupit kupodivu levně, nabíječku akumulátorů pro automobily. Mívají max nabíjecí proud mezi 3 až 5 ampérami. Vetšinou potřebujete tak 4,5 až 5,5 ampéry (jednu desetinu kapacity akumulátoru, ale vyděláte na tom, když nabíjecí proud snížíte na polovinu), tak nabíjíte maximálním udávaným nabíjecím proudem. Ale to dlouho nabíječka nevydrží. Nabíječky pro auta si raději stavím sám; součástky s proudovou rezervou, s ventilátorkem na chlazení například. Nabíječky jsou cíleně vyráběny tak, aby se porucha dostavila. Kde je tedy chyba ? Mnozí výrobci prodávají své nabíječky za dumpingové ceny a vědí, že jejich konstrukce zákazníka přivede do jejich opravny, nebo si koupí novou nabíječku. Když přijde do opravny, výrobci si zisk dorovnávají velmi drahou opravou. Co v nabíječce odešlo, zda něco levného či drahého, vědí jen oni. Pravdu vám říkat nemusejí. Spálená drahá součástka může být z jiné nabíječky.