Technologická společnost Adastra Group ČR loni zvedla tržby o 28 procent. To je o pět procent více než v roce 2018. Zisk ve výši 3,8 mld. Kč pak loni zaznamenala celá mezinárodní skupina Adastra Group.

Mezinárodní konzultační společnost Adastra Group má více než dva tisíce konzultantů ve 21 kancelářích po celém světě. Zaměřuje se na zpracování dat a jejich analýzu. Buduje datové sklady a využívá přitom internet věcí [IoT]. Zpracovává big data, vyvíjí umělou inteligenci a nabízí aplikace, včetně těch mobilních. Zasahuje i do tvorby marketingových a kreativních strategií. Skupina loni oproti předchozímu roku 2018 zvedla zisk o devět procent.

„Česká Adastra k celkovému růstu významně přispěla,“ říká generální ředitel společnosti Adastra ČR Pavel Kysela.

Mezi klienty skupiny patří firmy z oblasti financí, bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikací, automobilového průmyslu, průmyslu, energetiky či farmacie. Klientem je i státní správa, která v zavádění digitalizace ale dlouhodobě propadá.

Miloslav Kala: IT je dnes to samé, co byly dříve dálnice

Loňský rok z pohledu Adastry ČR

Česká Adastra v roce 2019 uvedla na trh nové platformy v oblasti digitální transformace. Jednalo se například o platformu TASP pro optimalizaci výrobních a logistických operací postavenou na bázi umělé inteligence. V segmentu telekomunikací společnost využila umělé inteligence pro vývoj řešení na detekci podvodného jednání.

Nově začala Adastra Group ČR zákazníkům nabízet takzvané chytré sklady, které využívají nové technologie v oblasti internetu věcí [IoT]. Tato řešení optimalizují vychystávání zboží, pohyb po skladu či logistickém areálu, včetně monitoringu vytíženosti vysokozdvižných vozíků. To prospívá logistice i bezpečnosti práce.

Jedním z významných projektů minulého roku bylo dokončení nového datového skladu pro pojišťovny Kooperativa a ČPP. Adastra ČR navíc získala nové zákazníky jako jsou Philip Morris ČR, APS Holding, ING Bank N.V., Kurdistan Pipeline Company, Zenoo, Telekom Srbija či Telenor v Maďarsku, Srbsku a Bulharsku.

„V roce 2019 pracovala česká pobočka pro více než 160 zákazníků z celého světa. Počet našich zákazníků se zvýšil o deset procent,“ říká Pavel Kysela s tím, že musí vyjádřit pochvalu i společnosti Blindspot Solutions [součást skupiny, pozn. red.], která plní roli kompetenčního centra pro umělou inteligenci a v loňském roce obdržela ocenění Deloitte Technology Fast 50 jako třetí nejrychleji rostoucí firma ve střední Evropě.

Novinky v Adastře ČR

Adastra ČR nachystala novinky i pro bankovní a finanční instituce, pojišťovny nebo telekomunikační operátory. Její digitální onboarding umožňuje uzavřít smluvní vztah s klientem bez osobního kontaktu či návštěvy pobočky během několika minut.

Zájem vzbudilo i řešení personalizovaných videí, které dokáže efektivně nahradit nabídky služeb a zboží zasílané emailem nebo komunikované po telefonu. Řešení přináší až čtyřnásobný nárůst konverzí proti tradičním metodám. Pomáhá značkám budovat intenzivnější a osobnější vztah se zákazníky a zvyšuje jejich loajalitu.

V roce 2019 Adastra pokračovala v investicích do vývoje vlastních produktů a řešení, mnoho z nich uvede na trh v průběhu letoška. Přitom již zkraje letošního roku malým a středním podnikatelům nabídla zdarma e-shopovou platformu nakoupeno.online. Ta umožní každému prodejci vytvořit si jednoduchý e-shop, na němž může nabízet své zboží a služby. Firma tím tak reagovala na krizi spojenou s koronavirem a tuto službu nabízí zdarma.

–RED–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here