Společnosti Levi Strauss [LS&Co.] a Authentic Brands Group LCC oznámily uzavření dohody o prodeji firmy Dockers. Tu vlastní Levi Strauss. Authentic za Dockers, výrobce oblečení s obuví, zaplatí 311 milionů dolarů [cca 6,8 mld. Kč].
V budoucích letech by měla prodejní částka na základě výkonnosti, respektive výnosů společnosti Dockers, stoupnout na 391 milionů dolarů [8,6 mld. Kč]. LS&Co. dále ohlásila, že hodlá vrátit akcionářům přibližně 100 milionů dolarů [cca 2,2 mld. Kč] z čistého výnosu z transakce prostřednictvím zpětného odkupu akcií.
Generální ředitel Authentic Jamie Salter uvedl: „Dockers je značka s hlubokými kořeny, širokou známostí a pevným základem v licencování. To všechno hledáme při akvizici nových značek.“
Značka Dockers podle něj sehrála klíčovou roli při formování ležérního pracovního oblečení tak, jak ho známe dnes. Authentic nyní vlastní značky Reebok a Van Heusen.
„A my v tom vidíme značný potenciál v celé řadě výrobních kategorií,“ doplnil.
Jeans Story nabízí hustý příběh o kalhotách, které nosí celý svět
Výrobky značky Dockers se v posledních letech na celkových tržbách podniku podílely zhruba pěti procenty, uvádí agentura Reuters.
„Dál upřednostňujeme přímý prodej našeho hlavního výrobního programu spotřebitelům,“ vysvětlila prezidentka a generální ředitelka společnosti LS&Co důvod prodeje Michelle Gass.
Z hlediska firmy je podle ní důležité dál rozšiřovat mezinárodní působnost a zintenzivnit činnosti značce vlastní v oblasti životního stylu pro ženy.
„Myslím tím v rozvoji globálně ikonické značky Levi’s od džínů po džínové lifestylové oblečení, včetně dalšího rozvoje Beyond Yoga,“ uvedla s tím, že Authentic Brands Group značku Dockers dál rozvine.
Byznys s oblečením a obuví drží i Křetínský a Tkáč
Podstatně větší obchod v segmentu obuvi a oblečení ohlásil tento měsíc americký prodejce sportovního zboží Dick’s Sporting Goods. Ten koupí menšího konkurenta Foot Locker za 2,4 miliardy USD [cca 53,4 mld. Kč]. Akvizice podle prohlášení firmy posílí přítomnost Dick’s v nákupních centrech a znamená pro ni expanzi v zahraničí. Což jí, jak uvedla, pomůže lépe se vyrovnat se zpomalením spotřebitelských výdajů. Ve Foot Locker má podíl 10,6 procenta fond Vesa Equity Investment, který vlastní český podnikatel Daniel Křetínský a jeho obchodní partner Patrik Tkáč.
Firma Foot Locker se zaměřuje na prodej tenisek a v posledních letech ztrácela podíl na trhu kvůli konkurenci značek jako Nike a Under Armour, které rozšířily svůj prodej přímo spotřebitelům, a také kvůli klesajícím návštěvám zákazníků v nákupních centrech, kde se nachází většina prodeje Foot Locker. Firma provozuje 2 400 prodejen ve 20 zemích Severní Ameriky, Evropy a Asie. Své prodejny má i v Česku. Loni její celosvětové tržby činily osm miliard USD, což je zhruba 60 procent tržeb společnosti Dick’s.
Kentucky Fried Chicken už není z Kentucky. Přesouvá se do Texasu
Dohoda je už druhu akvizicí v odvětví výrobců obuvi v tomto měsíci. Počátkem měsíce firma Skechers oznámila, že ji převezme za více než devět miliard dolarů [cca 198 mld. Kč] investiční společnost 3G Capital. Skechers má prodejny i v České republice. Firma velkou část svých produktů vyrábí ve Vietnamu a Číně, upozorňuje Bloomberg.
Výsledky firmy Adidas překonaly očekávání
Zajímává zpráva ze sektoru oblečení a obuvi přišla i z Německa. Tamní výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas v prvním čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o více než 150 procent na 428 milionů eur [cca 10,7 mld. Kč]. Firma tak překonala vlastní interní prognózy. Tržby vzrostly meziročně o 12,7 procenta na 6,153 miliardy eur [cca 153,4 mld. Kč].
„V ‚normálním světě‘ bychom po takovém silném čtvrtletí se silnou knihou objednávek a s obecně velmi pozitivním přístupem k Adidas zvýšili výhled na celý rok. A to jak pro tržby, tak pro provozní zisk. Nejistota ohledně amerických cel to však v současné době znemožňuje,“ uvedl generální ředitel společnosti Björn Gulden.
Vyjednavači EU mají napilno. Dohadují se s Brity i Američany
V Evropě společnost Adidas navýšila tržby o 14 procent na 1,98 miliardy eur [49,34 mld. Kč]. Tržby v Severní Americe jí vzrostly meziročně o 2,8 procenta na 1,18 miliardy eur [cca 29,4 mld. Kč]. Na čínském trhu stouply o 12,7 procenta na miliardu eur [cca 25 mld. Kč].
–ČTK/RED–