Brokerská společnost XTB loni zvedla zisk o 214 %

342
XTB
Foto: Redakce FinTag.cz

Brokerská společnost XTB loni podle předběžných výsledků dosáhla konsolidovaného čistého zisku 163,3 milionu eur [cca 3,9 mld. Kč]. Polská firma s mezinárodní působností, která služby nabízí i v Česku, zvedla zisk meziročně o 214,4 procenta.

Již loni v prvním pololetí dosahoval růst zisku XTB meziročně 623 procent. Podle zástupců firmy za nadprůměrnými zisky stojí loňská vysoká volatilita na finančních a komoditních trzích. Právě ta přivedla k obchodování a investování na finančních trzích nové klienty a zvýšila obchodní a investiční apetit těch stávajících. Firma navíc byla a nadále zůstává aktivní ve svých marketingových aktivitách.

Rok 2022 byl pro XTB nepochybně rekordní. […] Roky budování mezinárodní značky, rozšiřování klientské základny, rozvoj nabídky produktů a zaměření na finanční vzdělávání se promítly do našich finančních výsledků,” okomentoval aktuální výsledky společnosti XTB její generální ředitel Omar Arnaout.

Ještě v roce 2021 činil konsolidovaný čistý zisk firmy 52 milionů eur [cca 1,24 mld. Kč]. Loňskému růstu zisku tak odpovídají další ukazatele.

  • Provozní výnosy v roce 2022: 308,1 milionu eur [cca 7,35 mld. Kč]
  • Provozní náklady v roce 2022: 119,1 milionu eur [cca 2,8 mld. Kč]

Provozní výnosy firmě loni stouply o 125,4 procenta [2021: 136,7 mil eur]. Avšak provozní náklady nerostly ani o 100 procent [2021: 76,2 mil. eur]. Společnost XTB navíc zvedla meziročně ziskovost na zobchodovaném lotu o 48,9 procenta [více níže, pozn. red.].

Vklady klientů se pohybují v bilionech

V roce 2022 pokračoval trend dynamického růstu klientské základny XTB i počtu aktivních klientů. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 získala společnost více než 51 tisíc klientů. To spolu s výsledky z předchozích čtvrtletí roku znamená více než 196,9 tisíce nových klientů za celý uplynulý rok. V každém ze čtyř čtvrtletí firma splnila svůj závazek získat v průměru alespoň 40 000 nových klientů.

„Celkový počet klientů na konci čtvrtého čtvrtletí přesáhl 614,9 tisíce,” uvedla firma.

XTB nově nabízí novým klientům akcii zdarma

Důležitým ukazatelem ovlivňujícím hospodářský výsledek ale je i průměrný počet aktivních klientů. Ten ve čtvrtém loňském čtvrtletí činil u XTB 161 tisíc oproti 127 tisícům ve stejném období předchozího roku. Za celý rok 2022 činil průměrný počet aktivních klientů 153 tisíc. V roce 2021 to bylo 112 tisíc.

„To se projevilo v nárůstu objemu obchodů s CFD nástroji vyjádřeného v lotech – ve čtvrtém čtvrtletí činil 1,720 milionu lotů oproti 1,074 milionu ve stejném období roku 2021,” uvedla firma s tím, že jde o 60,3% růst.

Zvýšila se rovněž hodnota čistých vkladů jejích klientů z 636,8 milionu eur [cca 1,52 bil. Kč] v roce 2021 na 729,9 milionu eur [1,74 bil. Kč] v roce 2022. XTB skrz svou vlastní obchodní platformu xStation nabízí obchody s cca 5 500 finančními nástroji včetně běžných akcií, ETF a CFD pro Forex. Dále indexy, komodity, akcie, a kryptoměny.

Co loni XTB hlavně obchodovalo

Pokud jde o výnosy XTB z hlediska tříd nástrojů, které se na jejich tvorbě podílely, v loňském čtvrtém čtvrtletí byly nejziskovější CFD založené na indexech. Rozdílové smlouvy dosáhly podílu ve struktuře výnosů firmy z finančních nástrojů 52,5 procenta. Stejná třída aktiv generovala XTB v průběhu roku 2022 nejvíce příjmů [46,4 %]. Podle zástupců firmy je to důsledek vysoké ziskovosti kontraktů založených na indexech US 100, DAX a US 500.

Druhou nejziskovější třídou aktiv byly kontrakty CFD založené na komoditách s 33,8% podílem na struktuře příjmů za celý rok 2022. Vedoucími nástroji v této třídě byly kontrakty založené na cenách zlata, ropy a zemního plynu. Příjmy z CFD kontraktů založených na měnách tvořily 17 procent v celém roce 2022.

McGregor: Kdo chce skutečný úspěch, musí poctivě makat

Nejvýznamnější provozní výdaje firmy loni spočívaly v nákladech na mzdy a marketingové náklady vyplývající z propagačních aktivit. Ve čtvrtém čtvrtletí společnost XTB pokračovala v globální marketingové kampani s ambasadorem značky a jedním z nejúspěšnějších a nejuznávanějších zápasníků bojových umění na světě Irem Conorem McGregorem.

„Uplynulý rok byl pro nás velmi povzbudivý. Ukázali jsme, že jsme schopni využít tržních příležitostí. V současné době je naší prioritou další rozšiřování klientské základny. Proto pokračujeme v rozsáhlých marketingových aktivitách. V roce 2023 bychom chtěli laťku zvýšit a získat minimálně 40 až 60 tisíc nových klientů za čtvrtletí,” uvedl Omar Arnaout.

Dodal, že ambicí firmy je oslovit co nejširší klientelu. A proto pracuje na zavedení nových produktů do své nabídky.

–RED–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here