Pavel Stratil odchází z Lidlu. Nahradí ho Polák Miszczyszyn

5130
Pavel_Stratil
Pavel Stratil po 21 letech odchází z funkce ředitele Lidlu na vlastní žádost. / Foto: Lidl ČR

Společnost Lidl v České republice čeká změna ve vrcholném vedení. Pavel Stratil opouští Lidl po jednadvaceti letech k letošnímu konci března, to na vlastní žádost. Novým generálním ředitelem se od dubna stane Adam Miszczyszyn.

„Svému nástupci přeji hodně štěstí. Pevně věřím, že ve stávajícím týmu bude mít stejně silnou a spolehlivou oporu, jako jsem měl já. A jsem si jistý, že společně Lidl posunou ještě dále,“ řekl Pavel Stratil.

Ten v Lidlu působí jednadvacet let, od roku 2009 v roli generálního ředitele Lidl Česká republika. Lidl patří do německé skupiny Schwarz Group, která v Česku provozuje ještě potravinový řetězec Kaufland.

„Za tu dobu se nám společnými silami povedlo Lidl pozvednout z podceňovaného diskontu na úplně novou úroveň. Na moderní diskontní řetězec 21. století a současně na jedničku mezi všemi potravinářskými řetězci v České republice,“ uvedl.

Pavel Stratil odchází, Adam Miszczyszyn přichází

Nový generální ředitel Adam Miszczyszyn [vpravo, foto: Lidl ČR] do nové pozice nastoupí 1. dubna 2023. Do Česka se přesune z pozice generálního ředitele Lidl Slovenská republika, do které nastoupil loni v květnu. Vystřídal v ní Matúša Gálu, který se přesunul do Lidlu v Belgii a Luxembursku.

„Lidl Česká republika je jedničkou mezi obchodními řetězci a také zaměstnavateli. Na tom má zásluhu skvěle fungující tým, do kterého se rád připojím. Věřím, že nadále budeme první volbou pro zákazníky, zaměstnance, dodavatele i všechny naše partnery,“ uvedl Miszczyszyn.

Na Slovensku řídil síť 161 poboček a dva outlety. Lidl na Slovensku zaměstnává cca 6 500 lidí. Velikost slovenského řetězce oproti českému je zhruba poloviční. Slovenský Lidl převezme Zita Szlavikovics. Miszczyszyn v Lidlu ale působí již od roku 2002. Za tu dobu působil nejen v Polsku, ale i na mezinárodní úrovni v rámci Lidl Stiftung.

Lidl v Česku působí od roku 2003

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 313 prodejen. Zásobuje je z pěti logistických center. Páté největší centrum v Česku a jedno z největších v Evropě postavil Lidl v Buštěhradu.

Pokladní v Lidlu se stala legendou. Ale vážně bere tolik?

Filosofii prodeje řetězec staví na privátních značkách. Ty tvoří více než 75 procent veškerého sortimentu. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání odpovědná vůči okolí. V rámci společenské odpovědnosti se zaměřuje na podporu dětí. Pořádá pro ně různé projekty, například sbírku Srdce dětem a v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť.

–RED–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here