Aukro nově povede Sadílek z Alzy. Portál chystá velké změny

227
Aukro
Foto: Aukro

Největší tuzemský aukční portál Aukro nově povede jako generální ředitel Jan Sadílek. Ten do Aukra přechází z Alzy, kde působil jako ředitel marketingu. Spolu s novým generálním ředitelem Aukro oznámilo změny ve vlastnické struktuře a obchodní strategii. Do roku 2025 chce mít obrat okolo 20 miliard korun.

Vedle změny ve vedení aktuálně Aukro prochází také změnami ve vlastnické struktuře. Svůj stávající majoritní podíl na celkových 82 procent navýšila investiční skupina Pale Fire Capital [PFC]. Minoritní podíl pak stále drží investiční skupina Leverage.

PFC je private equity fond, který se specializuje na investice spojené s moderními technologiemi. Založen byl v roce 2015 autory ePojisteni.cz. Hodnota, kam patří značky Favi, Zuri, Aukro a Mobilní rozhlas, je odhadována na čtyři miliardy korun.

Investiční skupina Leverage se prezentuje jako „parta kamarádů, kteří společně podnikají a investují již více než 10 let. Za tu dobu se jim mělo podařit z původní investice ve výši několika jednotek milionů korun, které si vypůjčili od rodiny, vybudovat skupiny s hodnotou přes jednu miliardu korun. Skupina stála u zrodu společností Aukro, Liftago, Axiory.

Kdo je nový Jan Sadílek

Jan Sadílek [36] vystudoval ČVUT FEL a právo na Univerzitě Karlově. V oblasti e-commerce se pohybuje od roku 2008. V Alze strávil sedm let, poslední čtyři roky jako ředitel marketingu. Na této pozici vedl tým 190 lidí a měl odpovědnost za rozpočet přesahující jednu miliardu korun.

„Honza Sadílek má mnohaleté zkušenosti, jasnou vizi a sdílí s námi a s partnery z Leverage ambici vystavět novodobý portál Aukro. Věříme, že s týmem špičkových odborníků jsou stanovené cíle dosažitelné,” uvedl jeden ze zakládajících partnerů PFC David Holý.

Jan Sadílek má dvě děti a dle svých slov miluje přírodu. Je vášnivý rybář, myslivec a sběratel. Sbírá nože, autorská skla a vltavíny.

Kameny jsou něco jako starožitnosti, ale každý kámen je originál

Ostatně i sběratelství je segment, který plánuje Jan Sadílek významně posílit: „K těmto vášním a zálibám chceme přivést mnohem více lidí. To je nabídnout jim odbornou pomoc v různých podobách. Od průvodců nákupů v dané kategorii přes sestavené aukční katalogy až po možnost poradit se se znalci v oboru.”

Aukro chystá expanzi nejen na Slovensko

Aukro nově oznámilo změny v obchodní strategii a otevřelo nové pracovní pozice. Jednou ze změn je, že otevře novou pobočku v Praze. Dosud totiž fyzicky působilo pouze ve Zlíně, Benešově a Brně. Co se týče svého online tržiště, důraz chce klást na aukce.

„Aukce u nás tvoří 85 % transakcí a mají obrovský potenciál do budoucna. Jedná se o nejspravedlivější určení ceny jak pro kupujícího, tak prodávajícího,“ říká Sadílek.

Českých prodejců na eBay v pandemii přibylo o 28 procent

Upřesňuje, že aukční portál plánuje růst také v oblasti, jako jsou reality, auta, oblečení a elektronika. Podpořit chce obchod se zbožím z druhé ruky. Jeho cílem je expanze v rámci regionu CEE, přičemž první na řadě má být Slovensko.

Dodejme, že přes Aukro se za posledních dvanáct měsíců prodalo zboží za tři miliardy korun. Letos firma odhaduje, že to budou čtyři miliardy. Obrat za první půlrok letošního roku ji měl meziročně vzrůst o 45 procent. Rekord dosáhla v březnu, kdy její obrat dosáhl 300 milionů korun. Především sběratelské aukce se pohybují v řádech statisíců korun. Například ale sada 6 vzácných medailí se vydražila za 1,9 milionu Kč. Největší prodejci na Aukru realizují roční obraty přes 50 milionů korun. Firma tvrdí, že její tržiště je i zajímavým nositelem reklamy. Měsíční průměr návštěvnosti dosáhl letos neuvěřitelných 12 milionů.

–RED–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here