Martin Jahn se znovu stal prezidentem sdružení AutoSAP

641
Martin_Jahn
Foto: AutoSAP

Po pěti letech se do čela Sdružení automobilového průmyslu [AutoSAP] vrací člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn. Prezidentem AutoSAP již byl v letech 2009 až 2016. To ale není jediná novinka ve Sdružení.

Martin Jahn na pozici prezidenta AutoSAP nahradí Bohdana Wojnara, který své prezidenství ukončil na vlastní žádost s platností k 15. 4. 2021. Vedením Sdružení byli do doby zvolení nového prezidenta tehdy pověřeni viceprezidenti Miroslav Dvořák a Robert Kiml.

Bohdan Wojnar končí v čele Sdružení automobilového průmyslu

Členové Sdružení automobilového průmyslu na valné hromadě rovněž potvrdili nový čtyřletý mandát pro členy představenstva Petra Ostrého [jednatel Agados, spol. s r.o.] a Jiřího Sochu [prokuristu Tüv Süd Czech s.r.o.]. Zároveň potvrdili ve své dozorčí radě Iva Juřičku [ředitel Ferona, a.s.) a Tomáše Pavlíka [jednatel Rework s.r.o.].

Sdružení automobilového průmyslu je dobrovolné sdružení společností zapojených do výrobního řetězce automobilového průmyslu ČR. Sdružuje také výzkumné instituce, školy a další subjekty. Hájí zájmy svých více než 140 členů a vytváří platformu pro jejich vzájemnou komunikaci a podporu společných cílů v oblasti automobilového průmyslu.

Čistá mobilita, dekarbonizace, digitalizace a další trendy

Martin Jahn po svém zvolení do pozice prezidenta AutoSAP uvedl: „Být opět prezidentem Sdružení automobilového průmyslu je pro mě velkou ctí a zároveň velkým závazkem.“

Upozornil na to, že autoprůmysl je v důsledku pandemie covidu-19 a z ní plynoucího narušení dodavatelských řetězců včetně nedostatku čipů už téměř dva roky v hluboké operativní krizi.

Situace v automobilovém průmyslu je i letos krizová

„Zároveň je před námi výzva v podobě transformace na čistou mobilitu,“ dodal s tím, že by rád navázal na dosavadní práci představenstva sdružení.

Tuzemský autoprůmysl podle něj musí reagovat na požadavky čisté mobility, dekarbonizace výroby, digitalizace a dalších trendů.

„Udělám všechno pro to, aby český autoprůmysl jak z operativní krize, tak i z transformace, vyšel jako vítěz a byl v budoucnu ještě silnější než dnes,“ uvedl.

Kdo je Martin Jahn

Martin Jahn vystudoval VŠE, poté nastoupil do agentury CzechInvest. Agenturu po čase zastupoval v Chicagu, kde získal na univerzitě DePaul titul MBA. Po návratu do Česka v letech 1999 až 2004 zastával v CzechInvestu funkci generálního ředitele. V letech 2004 až 2005 byl místopředseda vlády pro ekonomiku.

V roce 2006 nastoupil do společnosti Škoda Auto a stal se členem představenstva za oblast řízení lidských zdrojů. Po dvou letech odešel do Moskvy na post výkonného ředitele společnosti VW Group NSC. Následně přešel do VW v Německu, odkud měl na starosti řízení celosvětových firemních prodejů.

V roce 2016 se přestěhoval do čínského Čchangčchunu, kde převzal pozici výkonného viceprezidenta pro prodej a marketing a výkonného ředitele značky Volkswagen v partnerské společnosti Volkswagenu s čínskou automobilkou FAW.

Do České republiky se vrátil loni po téměř 13 letech. Od letošního března se stal členem představenstva Škoda Auto. Na starosti má prodej a marketing. A od letošního listopadu je také člen představenstva Svazu průmyslu a dopravy ČR [SP ČR]. Je ženatý a má čtyři dcery.

–DNA–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here